JAMES BOND & HONG ISLAND

Exactly one year ago, one of my best friends came to visit me in Abu Dhabi. I had five days off so we decided to visit Phuket and the islands nearby. The first stop was in Hong Island and after that, the famous James Bond island.

Há exatamente um ano, uma das minhas melhores amigas foi-me visitar a Abu Dhabi. Como tinha cinco dias de folga, decidimos ir até Phuket para visitar as ilhas que ali há por perto. As primeiras paragens foram na ilha Hong e mais tarde na famosa James Bond Island.

The first stop of the day was in Hong Island, one of Krabi's many islands. Once we got there, we had a little bit to ourselves. That obviously meant taking pictures. We went straight to the beach, which surprisingly wasn't as crowed as I would have thought, after all it is not one the most visited islands, which made us enjoy it even more.
On the way to James Bond Island, we stopped in a few other places, filled with local restaurants and shops. The island hopping itself is totally worth as you get to expirience some pretty amazing views on the way.
Finally we made it to James Bond island in the Phang Nga Bay, a place everyone has either heard of or seen on TV (at least). Not to upset you but... I was extremely disappointed. Don't get me wrong, neither the nature nor the sea around it were the problem, but the island itself. Extremely dirty and packed with tourists that didn't have much respect for this place, at all! The special thing about it is, in fact, the huge rock right in the middle of the sea, which makes very postcard appropriate.
We headed back to Phuket as the sun started to set, and passed by some pretty cool caves on the way. Something unexpected and far more interesting than those touristic areas. On the second day we went to the long awaited: Phi Phi Islands. Stay tuned to Thursday's post to find out more about that part of the trip!

A primeira paragem do dia foi a ilha Hong, uma das muitas Krabi. Assim que chegámos, tivemos direito a cerca de uma hora para explorar e fazer o que nos apetecesse. Claro que para nós isso significaria tirar fotos, ou pelo menos para mim. Fomos diretas à praia, que estranhamente não estava tão lotada como esperaria. A água era quente e cristalina, por isso foi um começo de dia espetacular.
No caminho para a James Bond Island, parámos em algumas outras ilhas com lojas e restaurantes locais. Estes passeios entre paragens possibilitam-vos ver paisagens lindas de natureza que rodeia estas ilhas, o que tornou todas as viagens de barco mais emocionantes.
Finalmente chegámos à famosa James Bond, na baia de Phang Nga, um dos locais mais turísticos de toda a Tailândia. Um lugar que toda a gente já ouviu falar, ou pelo menos viu na televisão. Não me levem a mal, mas fiquei muito desiludida. Não pela natureza ou pelo mar à volta, mas sim pela ilha em si: cheia de turísticas que não demonstravam vontade nenhuma de preservar  aquele lugar. O que ao fim de contas torna esta ilha tão especial é, de facto, a rocha gigante no meio do mar, onde se passou uma das cenas num certo filme do James Bond, que por sinal, lhe foi dada esse mesmo nome. a paisagem em si é bastante agradável e perfeita para fotografias e postais de recordação.
À medida que voltávamos para Phuket e que o sol se punha, fizemos uma última paragem pelas  grutas na zona da baia, onde chegámos até a fazer um passeio de Kayak. Foi algo inesperado e que fez compensar pelo pequeno "desgosto". No segundo dia fomos até às ilhas Phi Phi. Se querem saber mais sobre essa aventura não percam o post de quinta!

OUTFIT DETAILS
BIKINI - Renner (São Paulo)
ROMPER- Zara
BACKPACK- Zara

6 comments

1. Belas imagens, não me importava nada de dar umas voltinhas por aí!

Isabel Sá

Beijinho ❤
    The Simply Ana

ReplyDelete
  5. what a beautiful place to visit.